بوتاکس پیشانی

بوتاکس پیشانی: عوارض، ماندگاری، هزینه، مراقبت های بعدی

بوتاکس پیشانی

بوتاکس پیشانی: عوارض، ماندگاری، هزینه، مراقبت های بعدی

بوتاکس پیشانی

 

 

 

هر ساله شش میلیون عمل بوتاکس انجام می شود.

 

تقاضا برای درمان های آرایشی ، از جمله بوتاکس و مواد پرکننده ، از زمان ابتلا به بیماری همه گیر COVID-19 افزایش یافته است. متخصصان پوست و مو و جراحان پلاستیک این رونق را به بیمارانی نسبت می دهند که می خواهند بهترین چهره خود را برای جلسات آنلاین بزرگنمایی ارائه دهند و همچنین زمان بیشتری را برای حضور در قرارها و بهبودی از معالجه افزایش می دهند.

بوتاکس در حال حاضر محبوب ترین درمان زیبایی غیر جراحی در ایالات متحده است ، با اندازه بازار 4.7 میلیارد دلار. طی 20 سال گذشته ، با انجام بیش از شش میلیون روش درمانی در هر سال ، تعداد روش های آرایشی و بهداشتی بوتاکس بیش از 700 درصد افزایش یافته است.

بوتاکس پیشگیرانه که هم اکنون با هزاره ها رو به پیشرفت است ، متوقف کردن چین و چروک قبل از ایجاد فرصت است. و اگرچه زنان هنوز بیشترین بوتاکس را استفاده می کنند ، مردان بیشتری آن را امتحان می کنند ، روندی که به آن "بروتاکس" معروف است.

من بعنوان یک متخصص پوست با مجوز هیئت مدیره که بطور مداوم درمانهای بوتاکس را انجام می دهم ، اغلب از من سوال می شود که چگونه کار می کند ، چه عواملی به دست می آورد ، چگونه از "بوتاکس بد" جلوگیری می کند و اینکه آیا یک فرد می تواند مقدار زیادی از حد را داشته باشد.

 

بوتاکس چیست؟

بوتاکس نام تجاری سمی است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود. نام های تجاری دیگر برای سموم مشابه شامل دیسپورت، زئومین، نورونوکس، مصپورت و دیستون است. در مقادیر زیاد ، این مواد شیمیایی می توانند باعث بوتولیسم ، بیماری که ممکن است حالت تهوع ، استفراغ و در موارد شدید ، فلج مرگبار عضلات حیاتی را ایجاد کند.

با این حال ، با استفاده از مقادیر کم ، پزشکان با خیال راحت می توانند از سم برای کاهش خطوط ریز و چین و چروک استفاده کنند.

 

بوتاکس چگونه کار می کند؟

بوتاکس با یک سوزن ظریف به عضله زیر پوست تجویز می شود. سیگنال های اعصاب به عضلات را مسدود می کند. این منجر به فلج موقتی آن عضلات می شود. از آنجا که عضله تزریق شده دیگر نمی تواند منقبض شود ، چین و چروک ها نرم و شل می شوند. با گذشت زمان ، پوست با بهبود کیفیت ، رنگ و بافت نرمتر می شود.

بوتاکس اغلب برای خطوط افقی پیشانی و چین و چروک اطراف چشم - خطوط نگرانی - و خطوط اخم بین ابرو - "11s" استفاده می شود. برای لبها مورد تأیید FDA نیست. چین و چروک های صورت در اثر فشار جاذبه و آفتاب به بوتاکس پاسخ نمی دهند.

هیچ هزینه ای "متوسط" برای بوتاکس وجود ندارد. توزیع کنندگان و تمرین کنندگان نرخ های متفاوتی دارند.

فراتر از کاربردهای آرایشی ، بوتاکس درمانی برای بیش از 20 بیماری پزشکی از جمله اسپاسم چشم ، فلج بل ، سردرد ، تعریق زیاد و بی اختیاری ادرار است.

این روش فقط چند دقیقه طول می کشد. برخی از افراد ترجیح می دهند از کرم بی حس کننده استفاده کنند ، اما بیهوشی لازم نیست و ناراحتی جزئی است. به مدت چهار تا شش ساعت بعد ، بیماران نباید دراز بکشند ، ناحیه تزریق شده را دستکاری کنند یا به شدت ورزش کنند. با این کار بوتاکس از مهاجرت به خارج از مناطق درمانی جلوگیری می کند. اما اشکالی ندارد که بلافاصله به کار خود برگردید یا فعالیت های عادی اجتماعی را از سر بگیرید. به طور کلی اثر کامل بوتاکس یک تا دو هفته طول می کشد ، اما برخی از بیماران بعد از دو یا سه روز متوجه تغییراتی می شوند.

به طور معمول ، این اثر از سه تا شش ماه طول می کشد. با بازگشت تدریجی عملکرد عضلات ، خطوط و چین و چروک ها دوباره ظاهر می شوند و می توان آنها را عقب برد. با گذشت زمان ، خطوط و چین و چروک های برگشتی معمولاً شدت کمتری دارند عضلات یاد می گیرند که شل شوند و پوست روی آن کمتر چین خورده و چین می خورد.

مواردی که باید قبل از تزریق در نظر گرفته شود

ایمنی بوتاکس برای زنان باردار یا شیرده مشخص نشده است ، بنابراین هیچ یک از دو گروه نباید از آن استفاده کنند. همچنین افرادی که بیماری های عصبی خاصی دارند نباید از بوتاکس استفاده کنند.

هنگامی که یک متخصص این روش را انجام می دهد ، بیماران به طور کلی بوتاکس را به خوبی تحمل می کنند. یک مطالعه اخیر نشان داده است که در صورت انجام درمان توسط متخصص پوست با تایید هیئت مدیره ، کمتر از 1٪ از بیماران با مشکل روبرو می شوند. کبودی موقتی شایع ترین عارضه جانبی است. گاهی سردرد رخ می دهد. آنها طی یک تا دو روز متوقف می شوند. درصد کمی از بیماران ممکن است دچار افتادگی ابرو یا پلک شوند ، اما این معمولاً طی چند هفته برطرف می شود.

از آنجا که آبگرم روزانه و سایر مطب های غیر پزشکی درمان بوتاکس را انجام می دهند ، بسیاری از افراد فکر می کنند تزریق بوتاکس در همان سطح مانیکور ، صورت یا مدل مو است. این مورد نیست. این یک روش پزشکی است که برای دستیابی به نتایج ایمن و خوشایند از نظر زیبایی نیاز به آموزش و تخصص خاصی دارد. بسیاری از پزشکان و متخصصان حرفه ای پزشکی پس از گذراندن دوره آخر هفته تزریق ، درمان های بوتاکس را تبلیغ می کنند. اما این دوره ها به دانشجویان خود می آموزند که با یک الگو مطابقت داشته باشند - و بوتاکس یک درمان "متناسب با همه" نیست. ویژگی های منحصر به فرد و الگوهای عضلانی فرد باید در نظر گرفته شود.

بهتر است یک تهیه کننده باتجربه با دانش گسترده در مورد آناتومی صورت ، چشم زیبایی شناختی و مهارت های پیشرفته انتخاب کنید. یک پزشک دارای مجوز هیئت مدیره بسیار آموزش دیده همچنین به بهترین وجه قادر به کنترل هرگونه عارضه پس از درمان است.

 

آیا می توانید بوتاکس زیادی داشته باشید؟

اگر به یک ارائه دهنده فاقد صلاحیت مراجعه کنید ، مهم نیست که چه مبلغی باشد. گفته شد ، وقتی صحبت از بوتاکس می شود ، کمتر بیشتر می شود. شما می خواهید ظاهری ظریف و طبیعی داشته باشید ، با حرکات زیادی که در صورت باقی مانده است. بیش از حد باعث ایجاد آن ظاهر کلیشه ای یخ زده می شود. اگر بوتاکس در دوزهای کم توسط یک پزشک ماهر تزریق شود ، قابل توجه نیست. و اگر درست انجام شود ، یک درمان خوب با بوتاکس به بیمار مراجعه می کند که به نظر می رسد آرام تر است ، با ابروهای مشخص تر ، چشم های بازتر و پوستی که ظاهر صاف و جوان تری به خود می گیرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد